آموزش روحیه تحقیق به دانشجویان به آشتی با کتاب منجر می‌شود | پایگاه خبری آتیه کار

آموزش روحیه تحقیق به دانشجویان به آشتی با کتاب منجر می‌شود

آموزش روحیه تحقیق به دانشجویان به آشتی با کتاب منجر می‌شود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فنی و مهندسی بوئین‌زهرا گفت: اگر به دانشجویان روحیه تحقیق آموزش داده شود و در دروس دانشگاهی، مراجع مختلفی به‌عنوان مطالعه و تحقیق معرفی شوند، دانشجویان نیز با انواع کتاب‌ها و فرهنگ کتاب‌خوانی و تحقیق بیشتر آشنا می‌گردند.

مجید گلوئی عضو هیئت‌علمی دانشگاه فنی و مهندسی بوئین‌زهرا اظهار کرد: یکی از روش‌های پرکاربرد در برآورد رواناب ناشی از بارندگی در حوضه‌های آبریز، روش شماره منحنی سازمان حفاظت خاک آمریکا SCS-CN است.

وی توضیح داد: در کتاب «اصول کاربردی برآورد رواناب» کلیه نکات ضروری و مهم در استفاده از این روش را با مثال‌ها و توضیحات کافی ارائه می‌دهد. این کتاب برای دانشجویان مهندسی عمران و به‌ویژه تحصیلات تکمیلی در شاخه آب و همچنین کلیه مهندسانی که با طراحی و مدل‌سازی رواناب و سیلاب سروکار دارند مفید خواهد بود.

گلوئی تشریح کرد: همان‌گونه که در پیشگفتار کتاب نیز به آن اشاره‌کرده‌ایم، روش سازمان حفاظت خاک آمریکا، در ظاهر یک روش بسیار ساده است که توسط مهندسان و طراحان بسیاری در کارهای عملی و مدل‌سازی‌های مربوط به رواناب استفاده می‌شود، اما اغلب نکات کلیدی و مهم این روش در سایه سادگی آن نادیده گرفته‌شده و به همین دلیل دقت طراحی و مدل‌سازی پایین می‌آید. نویسندگان این کتاب نیز با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتند که کتابی تحریر نموده و کلیه نکات ضروری و مهم این روش را در آن ذکر کنند، برای این منظور نیز از بروزترین مراجع و همچنین تجربه فراوان تدریس و مدل‌سازی خود در این زمینه استفاده نموده‌اند. البته این کتاب اولین ویرایش بوده و در چاپ‌های بعدی حتماً همگام با پیشرفت‌ها در این روش، فصل‌های بیشتری به این کتاب افزوده خواهد شد.

این استاد دانشگاه در خصوص فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه مطالعه در ایران یادآور شد: کیفیت مطالب و یا چاپ برخی از کتاب‌ها بسیار پایین است و این امر خوانندگان را ترغیب به خواندن کتاب نمی‌کند. ضمناً در مورد کتاب‌های چاپ‌شده جدید هیچ‌گونه آگهی در دانشگاه‌ها نصب نمی‌گردد تا دانشجویان با جدیدترین کتاب‌های چاپ‌شده درزمینهٔ رشته تحصیلی خود آشنا شوند. علاوه بر این، به علت پایین آمدن کیفیت تدریس و ارزیابی در برخی از کلاس‌ها، دانشجویان نیازی به خواندن کتاب نمی‌بینند و تنها به جزوات بسنده می‌کنند. اگر به دانشجویان روحیه تحقیق آموزش داده شود و در دروس دانشگاهی، مراجع مختلفی به‌عنوان مطالعه و تحقیق معرفی شوند، دانشجویان نیز با انواع کتاب‌ها و فرهنگ کتاب‌خوانی و تحقیق بیشتر آشنا می‌شوند.

منبع ایسنا

کدخبرنگاری۱۸۰۱

۱۴۳۶۸۵۴۴۸۵۵۲۱_images (3)-th3

مطالب مرتبط:

My title
تمامی حقوق مطالب وب سایت اختصاصی پایگاه خبری آتیه کار می باشد.

طراح سایت: سایت ستاپ Sitesetup