برترین عوامل موفقیت کسب‌ و کارهای کوچک | پایگاه خبری آتیه کار

برترین عوامل موفقیت کسب‌ و کارهای کوچک

برترین عوامل موفقیت کسب‌ و کارهای کوچک

بسیار دیده شده که کارآفرینان کسب‌وکارشان را خوب شروع می‌کنند و به موفقیت‌های بسیاری هم دست می‌یابند اما در ادامه دچار مشکل می‌شوند و شکست می‌خورند.

به‌عنوان مثال از بین ۱۰۰ شرکت اول آمریکا در اوایل دهه ۱۹۹۰ امروز حدود ۲۰ شرکت همچنان در فهرست شرکت اول باقی مانده‌اند. چرا این اتفاق می‌افتد؟ مهم‌ترین دلیل وقوع مشکل این است که این افراد تنها به راه‌اندازی کسب‌وکارشان فکر کرده‌اند و نه به بعد از آن.

اکنون فرض کنیم که برای کسب‌وکار این مشکلات هم پیش نیاید و کسب‌وکار موفق باشد. این موفقیت نسبی، به‌تدریج باعث پیش‌آمدن آفت دیگری می‌شود. در ادبیات علمی کارآفرینی بحثی به‌نام «تله بنیان‌گذار» وجود دارد. ماجرا از این قرار است که بعد از راه‌اندازی و موفقیت یک کسب‌وکار جدید، بنیان‌گذار به کسب‌وکار خود دلبستگی عاطفی پیدا می‌کند. از طرف دیگر چون اقدامات قبلی او منجر به موفقیت کسب‌وکارش شده است، تصور می‌کند با ادامه همان کارهای قبلی می‌تواند موفقیت خود را حفظ کند. این را هم در نظر بگیرید که اهمیت «مدیریت» کسب‌وکار بعد از راه‌اندازی دست‌کم گرفته می‌شود؛ بنابراین پس از راه‌اندازی موفق کسب‌وکار، برای حفظ موفقیت، رشد و توسعه بیشتر کسب‌وکارمان، باید به‌عنوان یک کارآفرین اصول مدیریت را بیاموزیم. برای موفقیت کسب‌وکارها نمی‌شود نسخه جامعی پیچید.

۵۲

هر کسب‌وکار برحسب شرایط داخلی و محیط بیرونی خودش باید عوامل موفقیت خاص خود را کشف کند. با این حال می‌توان گفت رعایت اصول زیر در موفقیت یک کسب‌ و کار کوچک تاثیر اساسی دارند:
• تلاش کنید برای آینده حتما برنامه‌ریزی کنید
• دقیقا براساس برنامه‌ها پیش بروید
• اجرای برنامه‌ها را کنترل کنید. هرجا در اجرا از برنامه‌ها منحرف شدید سریعا دست به اقدامات اصلاحی بزنید
• در انجام کارها سازماندهی و نظم داشته باشید
• انعطاف‌پذیر باشید و با تغییر شرایط برنامه‌ها و اقدامات اجرایی خودتان را هم اصلاح کنید
• دائما دست به نوآوری بزنید، محصولات و خدمات‌تان را بهبود ببخشید یا محصولات و خدمات جدیدی را براساس نیاز مشتریان به بازار عرضه کنید.

ایران استخدام

مطالب مرتبط:

My title
تمامی حقوق مطالب وب سایت اختصاصی پایگاه خبری آتیه کار می باشد.

طراح سایت: سایت ستاپ Sitesetup