بهترین کلمات برای نوشتن بهترین برنامه کاری | پایگاه خبری آتیه کار

بهترین کلمات برای نوشتن بهترین برنامه کاری

بهترین کلمات برای نوشتن بهترین برنامه کاری

روندا آبرامز، نویسنده کتاب The Successful Business Plan: Secrets and Strategies در این باره می گوید: “شرح اهداف تجارت شما این مطلب را برایتان مشخص می کند که شما دقیقا در چه تجارتی دارید کار می کنید و چه هدف هایی دارید.”
داشتن این برنامه به شما کمک می کند که موقعیت و جایگاه تجارت خود را بدانید. همین طور خواندن برنامه کاری بقیه کمپانی ها می تواند خلاقیت شما را بیشتر کند. مثلا در اینجا یک نمونه شرح هدفی که آبرامز نوشته می توانید ببینید.
“شرکت AAA یک شرکت خلاق در زمینه محصولات غذایی است که هدفش تهیه انواع غذاها با کیفیت بالا و قیمت متوسط است که از مواد اولیه طبیعی درست شده اند. ما خودمان را شریک با مشتری ها، کارمندان و جامعه و محیط زیست مان می دانیم. هدف ما مشهور شدن به عنوان برندی در کشور خودمان در زمینه غذاهای مکزیکی و جنوب غربی جهان است. هدف کلی ما در واقع ایجاد یک بالانس بین رشد متوسط، سود سالیانه و جالب و متفاوت بودن دراین زمینه است.”
یا بیایید با هم نگاهی به برنامه کاری که یک کارآفرین برای شرکت مشاوره خود نوشته بیندازیم: “شرکت ABC یک کمپانی برای گسترش استعدادهای انسان هاست. هدف ما کمک به انسان هاست تا به راه حل های خلاقانه برسند و با اطلاع کامل تصمیم هایی بگیرند که زندگی شان را بهتر می کند. ما به آن ها کمک می کنیم که بتوانند در زمینه شخصی و حرفه ای خودشان رضایت داشته باشند. شعارمان هم این است که ” بیایید باور داشته باشیم که بهتر بودن هر انسان باعث می شود دیگران هم بهتر باشند.”
بهترین کلمات برای نوشتن بهترین برنامه کاری
برای نوشتن بهترین برنامه کاری باید درست ترین سوالات را بپرسید. دیوید تاکر، مشاور در همین زمینه می گوید که مهم ترین سوال این است که شما در چه تجارتی وقتتان را صرف می کنید؟
همین طور پرسیدن سوال های پایین از خودتان می تواند به شما کمک کند که یک تصویر درست از هدف تجارتتان در ذهن داشته باشید:
چرا در این تجارت هستید؟برای خودتان، خانواده تان و مشتری هایتان دنبال چه چیزی در این تجارت هستید؟ به دنبال آن جرقه ای باشید که اولین بار در ذهن شما ایجاد شد و باعث شد هم اکنون این تجارت را داشته باشید. چه چیزی باعث می شود که این جرقه خاموش نشود؟
مشتری های شما که هستند؟ چه کار می توانید بکنید که زندگی آن ها را هم اکنون و در آینده بهتر کند؟
دوست دارید چه تصویری از تجارت شما در ذهن مشتری هایتان، کارمندانتان و عموم مردم شکل بگیرد؟
اساس این محصول یا خدمتی که شما ارایه می کنید چیست؟ چه فاکتورهایی روی قیمت و کیفیت آن ها تاثیر می گذارند؟ دلایل شما برای راه انداختن این تجارت چه بوده؟ و به این فکر کنید که چگونه این دلایل با زمان تغییر می کنند؟
چه سطحی از خدمات را ارایه می دهید؟ منظورم این است که بیشتر کمپانی ها فکر می کنند که بهترین سرویس موجود را ارایه می دهند. اما آیا مشتری هایشان هم با این نظر موافقند؟ در جواب این سوال صادق باشید. به این فکر کنید چه چیزی محصول شما را منحصر به فرد کرده است؟
نقش شما و کارمندانتان چیست؟ یک رییس عاقل به کارمندان نظم می دهد، آن ها را به چالش می کشد و آنها را از هم به صورت یک فرد تشخیص می دهد و می شناسد.
چه جور رابطه ای با تهیه کننده هایتان دارید؟ همه شرکت ها با تهیه کننده های مواد اولیه شان شریک هستند. پس وقتی شما موفق شوید آن ها هم سهمی از این موفقیت می برند.
چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز نموده؟ بسیاری از کارآفرینان یادشان می رود که بازار آن ها و رقبایشان یکی ست. به این فکر کنید که چه کاری را شما بهتر، ارزان تر و سریع تر از بقیه انجام می دهید؟ چه طور می توانید از ضعف رقبایتان به نفع خودتان سود ببرید؟
چه طور از تکنولوژی، سرمایه، محصولات و سرویس ها استفاده می کنید تا به هدفتان برسید؟نوشتن استراتژی کاری تان به شما کمک می کند که انرژی خودتان را راحت تر بر روی اهدافتان متمرکز کنید.
همه را با هم تلفیق کردن
مثل هر چیز دیگری که ارزش زیادی دارد، درست کردن یک برنامه کاری هم نیاز به صرف وقت، تفکر و برنامه ریزی دارد. خب این همه تلاش هم قطعا به نتیجه اش می ارزد. در حقیقت بسیاری از کارآفرینان می دانند که خود پروسه نوشتن این برنامه به اندازه نتیجه اش سودمند است. خود این پروسه به شما کمک می کند دلایلی که برای تجارتتان را دارید مستحکم تر کند و بعضی انگیزه هایتان را واضح تر کند.
در پایین به چند نکته پرداخته شده که باعث می شود شما شرح اهداف بهتری بنویسید:
افراد دیگری را هم که به تجارت شما به نوعی وابسته هستند در نوشتن این شرح اهدافتان شریک کنید. حتی اگر تنها مالک تجارتی هستید، این خیلی کمک می کند که نظر حداقل یک نفر دیگر را برای این کار بخواهید. افراد دیگر به شما کمک می کنند که نقاط ضعف و قدرتی را که در نظر نگرفتید بتوانید ببینید. اگر شریک کاری ندارید، یکی از اعضای خانواده یا یک دوست آگاه یا یکی از کارمندان یا حسابداران هم می تواند کمک کند. فقط حواستان باشد از کسانی کمک بگیرید که حامی شما هستند و دوست دارند موفقیت شما را ببینند.
چند ساعاتی را، حتی یک روز را برای نوشتن برنامه کاری تان زمان بگذارید. درست است که خود این شرح اهداف چند جمله است و کوتاه به نظر می آید ولی نوشتن آن پروسه طولانی ست. خود اینکه با زبانی آن را بنویسید که قلب و روح شرکتتان را برای دیگران توصیف کند و برای کلیه کسانی که در مجموعه تان دخیلند الهام بخش باشد کار زمان بریست.
یک مکان آرام و راحت برای این کار پیدا کنید که کسی مزاحمتان نشود، از قبل موضوعاتی که باید درباره شان با افراد صحبت کنید را بنویسید و زمانی را برای این کار اختصاص دهید.
شاید به نظر بدوی باشد یادآوری اینکه با خودتان خودکار و کاغذ همراه ببرید و قبل از شروع مشورت با آن ها به کسانی که نمی دانند شرح اهداف اصولا یعنی چه توضیح بدهید.
به فکرهای بکر و ناگهانی هم بها بدهید حتی اگر احمقانه به نظرتان می آیند. مثل همین بالا چند نمونه برنامه کاری شرکت های مختلف را برای حضار بخوانید. درباره سوالاتی که بالا پرسیده شد فکر کنید. یک تخته وایت برد با خودتان ببرید تا جواب های همه را بنویسید تا همه ببینند. بعد از همه این کارها، از همه بخواهید که جداگانه یک شرح اهداف برای تجارت شما بنویسند و بعد یا بهترین را انتخاب کنید یا بهترین تکه های هرکدام را مثل پازل به هم وصل کنید.
وقتی به ایده مورد نظرتان رسیدید، حالا وقت نوشتن آن است. از کلمات چشم گیر استفاده کنید. دوباره ویرایشش کنید چون هر کلمه ای مهم است. از فعل ها و صفت های نامتداول استفاده کنید تا زرق و برق جملات زیادتر شود.
خب حالا که برنامه تان را نوشتید، شروع به پخش کردن آن بکنید. به افرادی که در دنیای تجارت فعالیت می کنند نشانش دهید تا به آن ها بدین طریق بگویید که تجارت شما به چه سمتی و چرا به آن سمت می رود. در اتاق کارتان آن را بزنید تا همه کارمندان و ویزیتورها بتوانند آن را هر روز ببینند. روی بروشورها یا حتی کارت ویزیت تان هم آن را می توانید چاپ کنید.

مطالب مرتبط:

My title
تمامی حقوق مطالب وب سایت اختصاصی پایگاه خبری آتیه کار می باشد.

طراح سایت: سایت ستاپ Sitesetup