راه‌های جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش | پایگاه خبری آتیه کار

راه‌های جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

راه‌های جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش

یک فروشنده‌ی دورو و حیله‌گر شانس موفقیت کمی در زندگی تجاری خود دارد. چرا که بزرگان عالم تجارت تمایل دارند از کسانی خرید کنند که مورد اعتماد باشند.

اگر شما چند معامله‌ی بد انجام دهید، رفته رفته آوازه‌ی بدتان همه جا به گوش می‌رسد. برای اینکه این اتفاق نیفتد شما باید سعی کنید اعتماد مشتری را بدست آورید. در این مقاله با راه‌های جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش آشنا می‌شوید.

در ابتدای مسیر فروشندگی معمولا بر سر دوراهی صداقت یا دورویی قرار می‌گیرید. خریدارانی که شما را نمی‌شناسند دلیلی برای اعتماد نکردن به شما ندارند. البته به صداقت شما هم ایمان نخواهند داشت.

بر اساس نظر صاحب‌نظران برای اینکه مشاوره‌ی شما قابل اطمینان به نظر بیاید، باید اول اعتماد را در مشتری احتمالی به وجود بیاورید.

با اینکه اعتماد امری لمس ناپذیر و مقیاسی لغزنده است، ولی هنوز هم اقداماتی وجود دارد که فروشنده با انجام آنها می‌تواند ارتباط بهتری با خریدار برقرار نموده و اعتماد آنها را به دست آورد. در ادامه به ۹ توصیه‌ی روان‌شناسانه اشاره می‌کنیم تا به کمک آنها بتوانید در کمترین زمان اعتماد خریداران را جلب کنید.

۱. ارائه‌ی اثبات اجتماعی

«اثر ارابه ی موسیقی» موجب می‌شود وقتی عده‌ی نسبتا زیادی از مردم به ایده یا چیزی گرایش پیدا می‌کنند، افراد دیگر هم بدون فکر به آن گرایش پیدا کنند (به عنوان مثال سنگ حیوانی یا اخیرا شلوار یوگا). وقتی ما عده‌ی زیادی (به خصوص افرادی که به آن‌ها اعتماد داریم) را می‌بینیم که لباس خاصی را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند یا از وسیله خاصی استفاده می‌کنند، ناخودآگاه ما هم به سمت استفاده از آن گرایش پیدا می‌کنیم.

به دست آوردن فواید اثر ارابه‌ی موسیقی و ارائه‌ی اثبات اجتماعی به منظور افزایش فروش، از طریق نمایش توصیه‌نامه‌های مشتریان فعلی یا قبلی در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین امکان‌پذیر است. آیا به مشتری خود کمک کردید تا چیز کمیاب یا نتیجه‌ی دلپذیری را به دست آورد؟ از او تقاضا کنید از تجربه‌ی خوبی که برایش ایجاد کرده‌اید، در صفحه‌ی شما در شبکه‌های اجتماعی بنویسد تا دیگران هم ببینند. کم‌کم نظر دیگران با خواندن این‌ توصیه‌ها نسبت به شما مثبت‌تر می‌شود (مخصوصا اگر فردی که شما را توصیه کرده با مراجعه‌کننده‌ی جدید شما آشنایی داشته باشد).

 

 تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر افزایش فروش

۲. برای خود اعتبار به وجود آورید

انسان به طور طبیعی از چیزهایی که نمی‌شناسد، می‌ترسد. همین ویژگی باعث شد تا در گذشته‌ی دور توسط حیوانات ترسناک و درنده خورده نشویم. آیا خش‌خش آن بوته می‌تواند نشانه‌ای از خطر باشد؟ شاید به جای این‌که فریاد‌زنان و با تکه‌ای چوب به سمتش بدویم، بهتر باشد آهسته و با احتیاط حرکت کنیم…

امروزه احتمال شکار شدن ما توسط شیر به طور چشم‌گیری کاهش یافته، ولی احتمال این که توسط فروشنده‌ای فریب بخوریم، کم نشده است. از این‌ رو، خریداران با نگرانی به فروشندگانی اعتماد می‌کنند که اعتبارشان اثبات نشده است. فراهم آوردن اطلاعات آماری در مورد پیشینه‌ی عملکرد مثبت شما، می‌تواند از نگرانی خریدار کم کرده و شما را یک گام به جلب اعتماد وی و افزایش فروش نزدیک‌تر کند.

منبع و عکس :چطور

کدخبرنگاری۱۸۰۱

مطالب مرتبط:

My title
تمامی حقوق مطالب وب سایت اختصاصی پایگاه خبری آتیه کار می باشد.

طراح سایت: سایت ستاپ Sitesetup