مدارک مورد نیاز و ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ | پایگاه خبری آتیه کار

مدارک مورد نیاز و ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ

مدارک مورد نیاز و ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ

در پیشخوان دولت مشغول به کار بودم و مردم شریف سوالات گوناگونی مطرح می کردند . تصمیم گرفتم سوالات مردم را در نظر داشته باشم و مطالبی که بتواند راهنمایی برایشان باشد تهیه نمایم . امید است که بهره لازم را ببرند.

ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﻗﺒﺎﻝ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ

ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻳﮏ ﺍﺯ ﺣﺎﻻﺕ ﺯﻳﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﻴﺮﺩ:

۱- ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻗﺪﻳﻢ ﺩﺭﺍﺟﺮﺍﯼ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺛﺒﺖ ﺍﺣﻮﺍﻝ
ﺍﻟﻒ) ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻗﺪﻳﻢ
ﺏ) ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻗﺪﻳﻢ

۲- ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺟﺪﻳﺪﻣﺴﺘﻌﻤﻞ.

۳- ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺻﺎﺩﺭﻩ ﺍﺯ ﻣﺤﺎﮐﻢ ﺩﺍﺩﮔﺴﺘﺮﯼ, ﺗﺼﻤﻴﻤﺎﺕ ﻣﺘﺨﺬﻩ ﻫﻴﺎﺗﻬﺎﯼ ﺣﻞ ﺍﺧﺘﻼﻑ , ﺁﺭﺍﯼ ﺻﺎﺩﺭﻩ ﺍﺯ ﮐﻤﻴﺴﻴﻮﻧﻬﺎﯼ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﺳﻦ ﻳﺎ ﻣﺼﻮﺑﺎﺕ ﻧﺎﻡ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﯽ .

۴- ﺗﺠﺪﻳﺪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﺳﻦ ۳۰ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺟﻬﺖ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﻋﮑﺲ .

۵- ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ۱۵ ﺳﺎﻝ ﺗﻤﺎﻡ

ﻫﺮ ﻳﮏ ﺍﺯ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺯﻳﺮﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺍﺩﺍﺭﺍﺕ ﺛﺒﺖ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﮐﺸﻮﺭ, ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻭ ﺍﻣﻀﺎﺀ ﺑﺮﮒ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ( ﻓﺮﻡ ﺷﻤﺎﺭﻩ ۱ ) ﻭ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

۱- ﺍﺷﺨﺎﺹ ۱۸ ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ
۲- ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۱۸ ﺳﺎﻝ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﮑﻢ ﺭﺷﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ
۳- ﭘﺪﺭ ﻳﺎ ﺟﺪ ﭘﺪﺭﯼ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺧﻮﺩ ﺟﻬﺖ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۱۸ ﺳﺎﻝ
۴- ﻣﺎﺩﺭ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﻴﺪ ﺯﻭﺟﻴﺖ ﭘﺪﺭ ﻃﻔﻞ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺧﻮﺩ
۵- ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ( ﻗﻴﻢ , ﺍﻣﻴﻦ , ﻭﺻﯽ ) ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺻﻐﻴﺮ ﻭ ﻣﺤﺠﻮﺭ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﺴﺘﻨﺪﮐﻪ ﺳﻤﺖ ﺍﻭ ﺍﺣﺮﺍﺯ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ

ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ

۲) ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺴﺘﻌﻤﻞ
۱٫ ﺍﺻﻞ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ.
۲٫ ﺳﻪ ﻗﻄﻌﻪ ﻋﮑﺲ ۴×۳ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﺥ ﺟﺪﻳﺪ ( ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺷﺨﺎﺹ ۱۵ ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ )
۳٫ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﺘﻌﻠﻘﻪ ﻃﺒﻖ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﺟﺎﺭﯼ.
۴٫ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺟﻬﺖ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻓﺎﻗﺪ ﻋﮑﺲ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺍﺻﻞ ﻭ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻋﮑﺴﺪﺍﺭ ﺍﺯ ﻗﺒﻴﻞ ( ﮔﺬﺭﻧﺎﻣﻪ , ﮐﺎﺭﺕ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻳﺎ ﻣﻌﺎﻓﻴﺖ , ﮔﻮﺍﻫﻴﻨﺎﻣﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ , ﮐﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﻋﮑﺴﺪﺍﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﺗﺤﺼﻴﻠﯽ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ , ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻧﺎﻣﻪ ﻋﮑﺴﺪﺍﺭ ﻣﺤﺼﻠﻴﻦ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻳﺎ ﮐﺎﺭﺕ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﯽ ﻋﮑﺴﺪﺍﺭ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺩﻭﺍﻳﺮ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺑﺎﺫﮐﺮ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺳﺠﻠﯽ ) ﺍﻟﺰﺍﻣﯽ ﺍﺳﺖ .ﺿﻤﻨﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻄﺒﻴﻖ ﺍﺻﻞ ﻭ ﺗﺼﻮﻳﺮﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ, ﺍﺻﻞ ﻣﺪﺭﮎ ﻣﺴﺘﺮﺩ ﻣﻴﮕﺮﺩﺩ.
– ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻓﺎﻗﺪ ﻫﺮ ﻳﮏ ﺍﺯ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺩﺭ ﺑﻨﺪ۴ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻭﯼ ﺑﻪ ﻧﻴﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ, ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻋﮑﺲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ .
– ﮐﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺩﻭﻟﺖ ﻭ ﻳﺎ ﮐﺴﺒﻪ(ﺑﺎ ﺟﻮﺍﺯ ﮐﺴﺐ) ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﺂﻳﻴﺪ ﻫﻮﻳﺖ ﺩﺭ ﻇﻬﺮ ﻋﮑﺴﻬﺎﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

‏ﻧﺤﻮﻩ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ

ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﮐﻠﻴﻪ ﺍﺩﺍﺭﺍﺕ ﺛﺒﺖ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺳﺮﺍﺳﺮﮐﺸﻮﺭ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﻭ ﺍﻳﺎﻡ ﺍﺩﺍﺭﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ .
ﺿﻤﻨﺎ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﻣﺤﻞ ﺻﺪﻭﺭ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺫﻳﺮﺑﻂ (ﻣﺤﻞ ﺻﺪﻭﺭ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ) ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﻭ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺁﻥ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻫﺎﯼ ﺿﺮﻭﺭﯼ:

۱- ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﺋﻴﮑﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﻣﻨﺤﺼﺮﺍ” ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻣﻨﺪﺭﺟﺎﺕ ﺳﻨﺪ ﺳﺠﻠﯽ ﺻﺎﺩﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻟﺬﺍ ﺑﻬﻨﮕﺎﻡ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺷﺪﻩ
۲- ﺁﻧﺮﺍ ﺑﺪﻗﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻭ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻧﻮﺍﻗﺼﯽ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺷﺪ ﺍﺯ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺁﻥ ﺗﺎ ﺭﻓﻊ ﻣﻐﺎﻳﺮﺕ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﺷﻮﺩ .
ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺳﻦ ﺳﯽ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﺎ ﻋﮑﺲ ﻫﻤﺎﻧﺴﺎﻝ ﺻﺎﺣﺐ ﺁﻥ ﺗﺠﺪﻳﺪ ( ﺗﻌﻮﻳﺾ ) ﺷﻮﺩ .
۳- ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎﺋﻴﮑﻪ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺳﻨﺪ ﻫﻮﻳﺖ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻔﻆ ﺣﻘﻮﻕ ﺧﻮﺩ ﺑﺪﻗﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ
۴- ﻭﺩﻳﻌﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﻭﺩﻳﻌﻪ ﮔﺬﺍﺭﺩﻥ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺗﺤﺖ ﻫﺮ ﺷﺮﺍﻳﻄﯽ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ .

دانلود (۲)
ﺗﻌﺎﺭﻳﻒ ﻭ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ

۱- ﻗﻴﻢ
ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﻩ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻣﺤﺠﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺻﻼﺣﻴﺘﺪﺍﺭ ﻗﻀﺎﺋﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻭﻟﯽ ﻗﻬﺮﯼ (ﭘﺪﺭ- ﺟﺪﭘﺪﺭﯼ) ﻭ ﻭﺻﯽ ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﻭ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ

۲- ﻭﺻﯽ

۳- ﺍﻣﻴﻦ
ﺍﻣﻴﻦ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺤﺠﻮﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻭﻟﯽ ﻗﻬﺮﯼ (ﭘﺪﺭ-ﺟﺪﭘﺪﺭﯼ) ﻭﻳﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻳﮑﻪ ﻭﻟﯽ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺩﻻﻳﻠﯽ ﻗﺎﺩﺭ ﺑﻪ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺤﺠﻮﺭ ﺗﺤﺖ ﻭﻻﻳﺖ ﺧﻮﺩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻣﻮﻗﺘﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺻﻼﺣﻴﺘﺪﺍﺭ ﻗﻀﺎﺋﯽ ﺟﻬﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﺤﺠﻮﺭﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺫﮐﺮ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ.

۴- ﻣﺤﺠﻮﺭ
ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺫﻳﻞ ﻣﺤﺠﻮﺭ ﻣﻴﺒﺎﺷﻨﺪ :

۱٫ ﺻﻐﺎﺭ (ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۱۸ ﺳﺎﻝ ﺗﻤﺎﻡ )
۲٫ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﻏﻴﺮ ﺭﺷﻴﺪ
۳٫ ﻣﺠﺎنین

مطالب مرتبط:

My title
تمامی حقوق مطالب وب سایت اختصاصی پایگاه خبری آتیه کار می باشد.

طراح سایت: سایت ستاپ Sitesetup