مهارتهاي كاربردي مديريت استرس | پایگاه خبری آتیه کار

مهارتهاي كاربردي مديريت استرس

مهارتهاي كاربردي مديريت استرس

امام صادق علیه السلام فرمودند: بِدان كه جوانِ خوش اخلاق، كليد خوبى ها و قفل بدى هاست و جوانِ بداخلاق، قفل خوبى ها و كليد بدى هاست.
به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، استرس یا احساس سردرگمی می‌تواند باعث شود به سمت راه حل‌های سریع روی بیاورید، کارهایی از قبیل پرخوری، ولخرجی و خریدهای بیهوده و پرخاشگری و دعوا با دوستان، که در نهایت باعث بدتر شدن شرایط شما خواهند شد. برای کاهش استرس از راه‌های سالم، یک مجموعه از ابزارهای رفع استرس آماده داشته باشید تا بتوانید به سرعت بر استرس غلبه کنید و حس خوب را به خودتان بازگردانید.
موسیقی گوش کنید
خودتان بهتر می‌دانید چه آهنگ‌هایی بیشتر با روحتان ارتباط برقرار می‌کنند. یک لیست از آهنگ‌ها را از قبل روی گوشی یا توی ماشینتان آماده داشته باشید تا در مواقع نیاز، سریعاً از آنها برای مدیریت استرس تان استفاده کنید و روحیه خود را بازیابید. این کار مدت زیادی طول نمی‌کشد، طبق گفته‌ی انجمن روانشناسی آمریکا اختصاص دادن حتی فقط ۱۰ دقیقه در روز برای کمک به کاهش واکنش‌های استرسی بدن کافی است.
یک حالت بدنی آرامش‌بخش انتخاب کنید
یکی از حرکات ساده‌ی یوگا را برای مدیریت استرس یاد بگیرید و هنگامی که استرس شما افزایش می‌یابد، چند دقیقه را در آن حالت قرار بگیرید. آکادمی پزشکان خانواده‌ی آمریکا نرمش را به عنوان یکی از راه‌های کاهش استرس و روش سالمی برای آزاد کردن تنش‌ها و انرژی‌های مانده در بدن معرفی می‌کند.
یوگا حالت‌های بدنی بسیار متنوعی برای افراد با انواع سطوح آمادگی جسمانی دارد، کافی است یکی از حالت‌های مناسب خودتان را انتخاب کنید.
در یک کتاب غرق شوید
یک کتاب رمان جالب بخرید، حتی اگر در حال حاضر زمان خواندن آن را ندارید. بهتر است کتابی برای مطالعه در دسترس داشته باشید تا زمان‌هایی که دچار استرس می‌شوید و به یک گریز نیاز دارید،‌ بتوانید برای مدیریت استرس تان آن را مطالعه کنید.
به پارک بروید
یکی از پارک‌های نزدیک تان را که کمتر به آنجا رفته‌اید انتخاب کنید و گشتی در آنجا بزنید. این کار راه مناسبی برای عوض کردن حال و هوای شما و گریز از روزمرگی است. رفتن به جایی که کسانی در آن مشغول تفریح و خوشگذرانی هستند می‌تواند به شما نیز آرامش بدهد.
گپ بزنید
به یک دوست قدیمی زنگ بزنید و از او خبری بگیرید. اگر مدت زیادی است که با او صحبت نکرده‌اید نگران نباشید، این یعنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارید. صحبت درباره‌ی آنچه که در زندگیتان می‌گذرد و باخبر شدن از وقایع زندگی کس دیگر به شما در مدیریت استرس کمک می‌کند و باعث می شود استرستان را کنار بگذارید و نگاه کلی‌تری به زندگی داشته باشید.
تنش را آزاد کنید
استرس، پاسخ طبیعی بدن به موقعیت‌های خطرناک است، اما می‌تواند باعث جمع شدن انرژی به شکل تنش شود. یک بالش راحت یا یک ماساژور کمر بخرید و نواحی تحت فشار مانند گردن و شانه‌ها را هدف قرار دهید.
درنگ کنید و کمی به خودتان برسید
همیشه چیزی مثل یک لاک جدید دم دست داشته باشید. یک قوطی لاک ناخن ولخرجی بزرگی نیست، پس یک لاک با رنگی که دوست دارید امتحان کنید؛ تهیه کنید. اگر آن را جایی در معرض دید قرار دهید، مثلاً روی میز آرایش یا جلوی آینه، نمادی خواهد بود برای یادآوری اینکه باید گاهی زمانی را به خودتان اختصاص بدهید. این کار همچنین باعث می‌شود شوق یک تجربه‌ی جالب را داشته باشید.
حمام را آماده داشته باشید
وان حمامتان را تمیز نگهدارید و اطراف آن را از نمک‌های معطر مخصوص حمام پر کنید تا هر زمانی دچار استرس شدید به سرعت بتوانید به داخل حمام بروید و تنی به آب بزنید. اگر حمام شما چراغ‌های پرنوری دارد، آنها را خاموش کنید و به جای آنها از شمع یا چراغ خواب استفاده کنید تا فضای آرامش‌بخش‌تری ایجاد شود. از رایحه‌هایی مثل اسطوخودوس، اکالیپتوس، رز و یا وانیل برای پر کردن هوا با آرامش خوشایندی استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

My title
تمامی حقوق مطالب وب سایت اختصاصی پایگاه خبری آتیه کار می باشد.

طراح سایت: سایت ستاپ Sitesetup