نقش روابط عمومی در حوزه کسب و کار | پایگاه خبری آتیه کار

نقش روابط عمومی در حوزه کسب و کار

نقش روابط عمومی در حوزه کسب و کار

روابط عمومی یکی از آن ارکانی است که می تواند با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به کسب و کارهایی که نوآورانه هستند و جنبه های از هم گسیختگی دارند را مورد پوشش قرار دهد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر به حوزه هایی که کارآفرینان، کسب و کارهای از هم گسیخته راه اندازی می کنند نگاه کنید ملاحظه می کنید که در برنامه های این کسب و کارها مشکلاتی شروع به ظهور می کنند.

«از هم گسیختگی» یکی از آن دست واژه هایی است که در کارآفرینی استفاده زیادی دارد و بنابراین این واژه در ترمینولوژی کارآفرینی قرار می گیرد و به ویژه وقتی که وارد روابط عمومی و بازاریابی می شود پرسنل جویای راهی برای ایجاد جذابیت برای کارشان هستند. این درخواست در حالی رخ می دهد که آنها هنوز نتیجه کار خودشان را دریافت نکرده اند و همین موضوع می تواند هنجارهای موجود را تغییر دهد.

اما این بدان معنا نیست که نوآوری از هم گسیخته اتفاق نامیمونی برای روابط عمومی است. نمونه های بی شماری در این زمینه وجود دارد که روابط عمومی ها توانسته اند این نوآوری ها را پوشش دهند: از جابجایی پول بی المللی گرفته تا کسب و کار مالی برای راهکارهای جدیدی جهت حذف ضایعات.

همه این بخش ها مایل هستند که چیزهای کوچک مشترکی برای نمایش داشته باشند. این در حالیست که آنها در واقع تحت سلطه تعداد زیادی از شرکت هایی هستند که به راحتی پول به دست می آورند و کارهایشان را در کمترین زمان ممکن و با کمترین خلاقیت و نوآوری انجام می دهند.

این کسب و کارها معمولا در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند و می خواهند با نوآوری هایشان طیف جدیدی از مردم را به سمت خود بکشانند. اما گاهی به دلیل وجود از هم گسیختگی تغییراتی را ایجاد می کنند که مردم در مورد آن شکایت می کنند. این شکایت مردم در برخی موارد می تواند برای سازمان منفعت مالی داشته باشد و در ادامه توضیح می دهیم که چرا این منفعت می تواند بدست آید؟

هر شکایتی فرصتی خبری است که واحدی به نام روابط عمومی می تواند از آن به نفع کسب و کار استفاده کند. بر اساس مطالعه هولمز و سازمان مشاوره بین المللی ارتباطات، تخمین زده می شود که صنعت روابط عمومی در سال ۲۰۱۳ ارزشی به اندازه ۱۲ میلیارد دلار امریکا درآمد داشته است. اما خدماتی که با محوریت کسب و کارهای بزرگ انجام شده اند، با مبلغ ۱۰ هزار دلار در ماه پرداخت شده اند و حداقل زمان قرارداد این موسسات روابط عمومی شش ماه بوده است.

این بدان معناست که بیشتر فعالیت های راه اندازی کسب و کارها به وسیله روابط عمومی انجام می شود. در این مرحله روابط عمومی به طور خودکار فعالیت هایی را انجام می دهد که در خود روابط عمومی داخل سازمان قابل اجرا نیست.

کنراد اگیوسا، موسس پابلیسیزا، و یکی از افرادی است که کسب و کاری را در کلمبیا راه اندازی کرده و دنبال تغییر در وضع موجود آن است. او روابط عمومی را به عنوان راهی مناسب برای این مساله می شناسد و می گوید: «من این صنعت را بررسی کرده ام و دیده ام که کارآفرینان بیشتر از روابط عمومی به دنبال تبلیغات هستند چراکه بسیاری از آنها هیچ تجربه ای در خصوص همکاری با روابط عمومی ها ندارند و یا منابعی را در اختیار ندارند که بخواهند هزینه های استاندارد آن را بپردازند.»

بنابراین روابط عمومی یکی از آن ارکانی است که می تواند با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن به کسب و کارهایی که نوآورانه هستند و جنبه های از هم گسیختگی دارند را مورد پوشش قرار دهد.

کد خبرنگار ۱۸۰۰

مطالب مرتبط:

My title
تمامی حقوق مطالب وب سایت اختصاصی پایگاه خبری آتیه کار می باشد.

طراح سایت: سایت ستاپ Sitesetup