اخبار کار | آتیه کار » چگونه شریک کسب‌و‌کار مناسبی انتخاب کنیم؟

اخبار کار | آتیه کار

اقتصاد ، فرهنگ ، کار ، اشتغال ، کارآفرینی و فرهنگ کار

شریک خوب:

چگونه شریک کسب‌و‌کار مناسبی انتخاب کنیم؟

چگونه شریک کسب‌و‌کار مناسبی انتخاب کنیم؟

طبق تجارب صاحبان کسب‌وکار، بعضی مشارکت‌های تجاری دوام چندانی نداشته و بعد از مدت کوتاهی عمر این مشارکت‌ها به پایان رسیده است.

یکی از معایب اصلی مشارکت در کسب‌وکار همین است. انتخاب شریک تجاری می‌تواند مخل کسب‌وکارتان شود، بنابراین باید شریک تجاری خود را عاقلانه انتخاب کنید. درست مانند ازدواجی که با قلب و گل سرخ شروع می‌شود و می‌تواند سرانجام خوشی داشته باشد، همکاری تجاری هم می‌تواند با یادداشتی خوب آغاز شود و هرگز به ورشکستگی نیانجامد.

قبل از تصمیم‌گیری برای آوردن شریک در کسب و کارتان ؛ ابتدا فکر کنید که آیا واقعاً نیاز به شریک دارید. هنگامی که به این نتیجه رسیدید که به شریک نیاز دارید؛ مطمئن شوید که شیوه‌های رهبری، اهداف، چشم‌انداز و مهارت‌های‌تان با هم تناسب و مطابقت دارد.

در ادامه چهار نکته مهم که شما را در انتخاب شریک کسب‌وکارتان کمک می‌کند، بیان می‌کنیم:

۱.کسی را پیدا کنید که ارزش‌هایش با شما مطابقت داشته باشد:

به‌طورکلی شرکای موفق در مورد اخلاق تجارت با هم توافق دارند. این ارزش‌ها و استانداردهای مشترک در داوری‌ها، تصمیمات و اقدامات‌شان تأثیرگذار است. ارزش‌های شما هویت حرفه‌ای و شخصی‌تان را شکل می‌دهد، بنابراین مهم است که ارزش‌های خود را با باورهای شریک‌تان همسان سازید. هنگامی‌که شرکا زمینه اخلاقی مشابه یا نزدیک به همی دارند؛ بیشتر احتمال دارد که تصمیمات متجانسی بگیرند و اتحادشان را حفظ کنند.

۲.کسی را پیدا کنید که مجموعه‌ی مهارت‌های‌تان را تکمیل کند:

شرکای موفق باید دارای مجموعه مهارت‌های مختلف و مکمل هم باشند تا بتوانند کسب‌وکارشان را با موفقیت پیش ببرند. هر چه مهارت‌های هرکدام از شرکا متمایزتر از دیگری باشد،  تقسیم کار و قدرت میان آن‌ها شفاف‌تر صورت می‌گیرد.

به‌عنوان‌مثال، اگر شریکی از تفکر خلاقانه برخوردار باشد، شریک دیگر می‌تواند در نقش مدیر و اجراکننده‌ای خوب ظاهر شود و برنامه‌ریزی و نظم خوبی را برای کسب‌وکارشان به ارمغان آورد. زمانی که دو سرمایه‌گذار قادر به انجام وظایف مجزا هستند؛ می‌توانیم ادعا کنیم روابط‌شان در کسب‌وکار شفاف‌تر و با کمترین سوءتفاهم‌ها ادامه خواهد یافت.

شریک کسب‌وکار

۳.کسی را پیدا کنید که صرفا بر حفظ منافع و امتیازات خودش پافشاری نکند:

مشارکت‌ها در بده و بستان‌های تجاری ایجاد می‌شوند. بعضی روزها شما سهم بیشتری به شرکا می‌رسانید و در روزهای دیگر احتمالا از سوی شرکا پول بیشتری به شما می‌رسد.

گرچه برقراری توازن و انصاف در روابط میان شرکا مهم است؛ حفظ روند سودآوری در بلندمدت می‌تواند روابط متعهدانه را تا حدودی ناسالم و مبهم کند. هنگامی‌که شرکا پاداش خود را برابر یا بیش از میزان مشارکت‌شان می‌بینند، همسو با پروژه‌های کسب‌و‌کار و همگام با دیگر شرکای تجاری‌شان حرکت می‌کنند.

بنابراین، اگر بخواهید کسب‌وکارتان در بلندمدت به اوج موفقیت دست یابد؛ باید شریکی را پیدا کنید که فقط به تداوم منافع خودش در بلندمدت فکر نکند.

۴.کسی را پیدا کنید که بداند چگونه استراتژی خروج بی‌نظیری تدوین کند:

اغلب گفته می‌شود که استراتژی خروج مناسب، نشانه‌ای از سرمایه‌گذاری موفق است. اگر شرکا استراتژی خروج نداشته باشند، مجبورند که تصمیمات بحرانی را در زمان کوتاهی اتخاذ کنند، در صورتی که این قبیل موضوعات بحرانی نیاز به توجه و بررسی بیشتری دارند و نمی‌توان ناگهانی و به سرعت در مورد آنها تصمیم گرفت. شریک هوشمند از ابتدا استراتژی خروج را اتخاذ کرده است.

در آخر انتخاب شریک کسب‌و‌کار مناسب، شما را قادر می‌سازد حتی قبل از اینکه رویاهای‌تان را بدانید، آنها را تحقق بخشید. با استفاده از تاکتیک‌های ذکرشده برای انتخاب شریک کسب‌وکار؛ می‌توانید تشریک مساعی و اتحادی موفق را تجربه کنید.

منبع مدیر اینفو

کدخبرنگاری۱۸۰۱

مطالب مرتبط:


یک دیدگاه بگذارید


عکس ها

فیلم ها